Чому Україні потрібне ліцензування крюінгів?

0
1569

Над тим, що буде якщо держава втратить контроль над цим видом діяльності, розмірковували під час круглого столу представники Мінсоцполітики, українських крюінгів та морських профсоюзів.

Верховною Радою України було розглянуто та прийнято у першому читанні Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)». Законопроект зокрема передбачає скасування ліцензування діяльності з посередництва у працевлаштуванні на роботу за кордоном. В першу чергу закон спрямований на полегшення умов функціонування бізнесу. Однак  українські компанії-лідери, що надають морякам послуги з працевлаштування на судна іноземних судновласників, провідні профспілки моряків, вимагають не допустити негативних наслідків від можливого скасування ліцензування.
Зараз діяльність крюінгів здійснюється на підставі ліцензійних умов, які передбачають певні зобов’язання таких компаній перед державою. Ліцензія є ознакою законності роботи крюінга та фактором надання якісних послуг морякам. На думку, керівників крюінгових компаній спрощення умов для ведення такого бізнесу може обернутися для них провалом. Зменшення ролі держави в дерегуляції їх роботи збільшить кількість шахрайських контор, які, в свою чергу, знизять рівень довіри до професії моряка.
«Ми можемо стикнутися з безпрецедентним шахрайством. Якщо працевлаштування моряків позбавиться контролю з боку держави, цією справою може зайнятися хто-завгодно», – зауважує Максим Слюсаревський, голова Федерації морських професійних спілок України.
Морські профсоюзи, які відстоюють важливість захисту прав моряків та надання їм гарантій при працевлаштуванні, впевненні, що відміна ліцензування лише погіршить ситуацію із шахрайством. «Процес ліцензування зараз функціонує нормально. Однак ми все-одно щодня отримуємо скарги від наших моряків, яких обдурюють при працевлаштуванні. Чого ж очікувати, коли ліцензування взагалі не буде?», – занепокоєний Олег Григорюк, представник Профспілки робітників Морського Транспорту України. За словами Олега Григорюка, у цивілізованому світі ліцензія є ознакою хорошої репутації крюінга.
Цю думку підтримує і Сергій Маслов, заступник голови Громадської ради при Міністерстві соціальної політики України: «Багато наших моряків працюють за кордоном. Більшість компаній, які отримують ліцензії за цим законом, це крюінгові компанії, які займаються працевлаштуванням за кордоном. Так працює світовий бізнес. Ми конкуруємо з іншими національностями на світовому ринку праці. Українці займають перше місце на європейських суднах. Перше, про що питає судновласник – це ліцензія. Це та система, яка перевіряє якість нашої роботи. Конкретно в нашому випадку відміна ліцензування вб’є крюінговий бізнес».
Усі авторитетні агентства переймаються, що відмова від ліцензій може позбавити їх конкурентоспроможності на міжнародному ринку праці. Для іноземних судновласників наявність ліцензії є однією з найважливіших вимог при укладанні договору про співпрацю. Представники бізнесу і морських профспілок практично одноголосно виступили за збереження тієї системи ліцензування, яка створювалася роками і існує зараз. Проблема може спіткати галузь і з ратифікацією міжнародної морської конвенції MLC, вимоги якої є міжнародними стандартами морської індустрії. Експерти обіцяють, що цей процес вже знаходиться на останньому етапі і імплементації документу залишається зачекати ще рік-півтора. «Якщо ми скасуємо ліцензування, то після ратифікації MLC, нам все-одно доведеться до нього повернутися. За більш ніж 20 років існування крюінга в Україні цей бізнес існував безпроблемно. Запропонована система дозволяла працювати безпечно та якісно», – запевняє капітан дальнього плавання Ігор Сафін, директор крюінгової компанії «В.ШІПС Україна».
Без ліцензування близько 80 000 українських моряків опиняться під загрозою втратити свою роботу та авторитет. Тому учасники звернулися до керівництва профільного міністерства з проханням врахувати думку спільноти щодо збереження існуючої системи ліцензування для крюінгових компаній.

В’ячеслав Кісловськи, Генеральний директор Асоціація «ВОКК»
В’ячеслав Кісловськи, Генеральний директор Асоціація «ВОКК»
Максим Костін, директор ДП «ЮНІТІМ УКРАЇНА» (справа); Євгеній Тюпіков, директор ДП «СМА ШИПС УКРАЇНА»
Максим Костін, директор ДП «ЮНІТІМ УКРАЇНА» (справа); Євгеній Тюпіков, директор ДП «СМА ШИПС УКРАЇНА»

 

 

 

 

 

 

 

Руслан Бундюк, директор ТОВ «ЕМ ЕС СІ КРЮІНГ СЕРВІСЕС»
Руслан Бундюк, директор ТОВ «ЕМ ЕС СІ КРЮІНГ СЕРВІСЕС»
Максим Слюсаревський, голова Федерації морських професійних спілок України
Максим Слюсаревський, голова Федерації морських професійних спілок України

 

 

 

 

 

 

 

Сергій Маслов, заступник голови Громадської ради при Міністерстві соціальної політики України
Сергій Маслов, заступник голови Громадської ради при Міністерстві соціальної політики України
Олег Григорюк, Профспілка робітників Морського Транспорту України
Олег Григорюк, Профспілка робітників Морського Транспорту України

 

 

 

 

 

 

 

Сергій Мануйленко, директор ТОВ «Єврокрюінг»
Сергій Мануйленко, директор ТОВ «Єврокрюінг»
Ігор Сафін, капітан дальнього плавання Ігор Сафін, директор крюінгової компанії «В.ШІПС Україна»
Ігор Сафін, капітан дальнього плавання Ігор Сафін, директор крюінгової компанії «В.ШІПС Україна»

 

 

 

 

 

 

 

Тарас Сімак, начальник відділу з питань трудової міграції Міністерства соціальної політики України
Тарас Сімак, начальник відділу з питань трудової міграції Міністерства соціальної політики України